FORUM PREŽIVLJAVANJA

prvi Hrvatski forum preživljavanja, bushcrafta, pustolovine i prirode
 
Početna stranicaO autoruRegistracijaLogin

Share | 
 

 Problem kod kaljenja

Go down 
Autor/icaPoruka
hiho
zelembara
zelembara


Male
Broj postova : 26
Godine : 19
Lokacija : Hrvatska
Datum registracije : 18.04.2018

PostajNaslov: Problem kod kaljenja   17.05.18 20:38

Pozdrav svima, ovako u fazi sam izrade svog prvog noza. Noz prije kaljenja sam ispolirao do granulacije 2000, na nozu nije bilo nikakvih fleka. Poslije kaljenja pojavile su se na mjestima fleke koje ja nisam mogao ukloniti poliranjem, imate li kakvo rjesenje za to, dogadja li se to i vama? Hvala!
[Vrh] Go down
Mraz
master
master
avatar

Male
Broj postova : 6762
Godine : 32
Lokacija : Delnice
Datum registracije : 26.02.2010

PostajNaslov: Re: Problem kod kaljenja   17.05.18 20:58

Prvo, o kojem se čeliku radi?


[Vrh] Go down
hiho
zelembara
zelembara


Male
Broj postova : 26
Godine : 19
Lokacija : Hrvatska
Datum registracije : 18.04.2018

PostajNaslov: Re: Problem kod kaljenja   17.05.18 21:07

O feder plati se radi.
[Vrh] Go down
djomla
knjižničar
knjižničar
avatar

Male
Broj postova : 989
Godine : 30
Lokacija : Vinkovci
Datum registracije : 12.04.2010

PostajNaslov: Re: Problem kod kaljenja   17.05.18 22:00

Jesi nož izradio kovanjem ili brušenjem? U kakvoj si tekućini kalio?
[Vrh] Go down
https://habilisurvival.wordpress.com
hiho
zelembara
zelembara


Male
Broj postova : 26
Godine : 19
Lokacija : Hrvatska
Datum registracije : 18.04.2018

PostajNaslov: Re: Problem kod kaljenja   17.05.18 22:04

Platu sam prvo otpustio, onda sam noz obradio brusenjem i zakalio ga u trafo ulju kojeg sam zagrijao na 50 stupnjeva.
[Vrh] Go down
djomla
knjižničar
knjižničar
avatar

Male
Broj postova : 989
Godine : 30
Lokacija : Vinkovci
Datum registracije : 12.04.2010

PostajNaslov: Re: Problem kod kaljenja   17.05.18 23:07

Kada bih morao pogađati rekao bih da je do ulja (probaj u običnom, biljnom) ili do previsoke temperature čelika prije kaljenja. Nisi stavio fotke pa ne znam kako to izgleda ali normalno je da nakon kaljenja u takvom ulju trebaš malo prebrusiti nož jer dobiješ nešto poput bruniranog čelika...
[Vrh] Go down
https://habilisurvival.wordpress.com
Žic
zelembara
zelembara
avatar

Male
Broj postova : 41
Godine : 63
Lokacija : rijeka
Datum registracije : 01.04.2018

PostajNaslov: Re: Problem kod kaljenja   18.05.18 8:12

Jedno sasvim sigurno mogu tvrdit zbog prirode posla kojim sam se bavio ,a to bi bilo da je trafo ulje izrazito otrovno i kancerogeno.
Kad se god pristupalo eventualnom gašenju ili nekoj sanaciji nakon sličnih incidenata tu je bila obavezna upotreba kompletne zaštitne opreme koja je uključivala disanje iz izolacionog aparata pa i kompletnog kemijskog odjelau slučaju razlivanja zbog požara transformatora . No dobro nije tema ali nije zgoreg znat.
[Vrh] Go down
hiho
zelembara
zelembara


Male
Broj postova : 26
Godine : 19
Lokacija : Hrvatska
Datum registracije : 18.04.2018

PostajNaslov: Re: Problem kod kaljenja   18.05.18 18:03




Evo i slika, ne izgleda toliko strasno znam ali posto mi je prvi noz htio bi da bude najbolji moguci. Mozda nakon 10-ak nozeva necu ni mariti na te flekice. Probat cu opet sa brusnim papirom od 400 pa do 3000 nema druge.
Žic na veliku zalost za tu informaciju sam saznao tek nakon kaljenja tako da ulje vise necu koristiti, Hvala ipak!
[Vrh] Go down
Žic
zelembara
zelembara
avatar

Male
Broj postova : 41
Godine : 63
Lokacija : rijeka
Datum registracije : 01.04.2018

PostajNaslov: Re: Problem kod kaljenja   18.05.18 22:27

Ma niko ne kaže da će ti odmah nešto bit,malo zadržiš dah dok kališ ,malo okreneš glavu itd. No ipak to je tako pa valja vodit o tome računa jer kad se gasi transformator obavezni su izolacioni aparati za disanje iz boce.
[Vrh] Go down
hiho
zelembara
zelembara


Male
Broj postova : 26
Godine : 19
Lokacija : Hrvatska
Datum registracije : 18.04.2018

PostajNaslov: Re: Problem kod kaljenja   18.05.18 23:08

Žic najbolje se sa tim ne zezati po mom misljenju, dok imam priliku zamjenit cu vrstu ulja. Koje ulje Vi koristite?
[Vrh] Go down
Žic
zelembara
zelembara
avatar

Male
Broj postova : 41
Godine : 63
Lokacija : rijeka
Datum registracije : 01.04.2018

PostajNaslov: Re: Problem kod kaljenja   18.05.18 23:19

Ja u tom baš nisam mjerilo stvari ,no kad pitaš koristim4 litre ina sint motornog ulja ugrianog na otprilike 60 stupnjeva. Ulje je novo iz prastare zalihe pa eto posluži. Moguće je da ću se dokopat ininog ulja za kaljenje mislim da se zove Ina -Kaliol, ima ih također jedno 2 -3 vrste pa ćemo vidit kad uleti jer mislim da su samo pakovanja za privredu u bačvama.
[Vrh] Go down
Filip.H
zelembara
zelembara


Male
Broj postova : 44
Godine : 25
Lokacija : Varaždin
Datum registracije : 10.09.2016

PostajNaslov: Re: Problem kod kaljenja   19.05.18 1:56

Kako si grijao nož kod kaljenja? Ako u vatri, postoji mogućnost da si ga pregrijao na mjestima pa su zato nastale te nepravilnosti. Meni se to dogodilo i izgledalo je jako slično ovome, samo još gore.
[Vrh] Go down
Mraz
master
master
avatar

Male
Broj postova : 6762
Godine : 32
Lokacija : Delnice
Datum registracije : 26.02.2010

PostajNaslov: Re: Problem kod kaljenja   19.05.18 7:33

Ako tokom grijanja čelik nije zaštićen od kisika (vrećice za kaljenje) površinska oksidacija je najnormalnija stvar. Ako je duboko onda imaš nekakav problem, no ako se uz malo brušenja skine.... navikni se.


[Vrh] Go down
hiho
zelembara
zelembara


Male
Broj postova : 26
Godine : 19
Lokacija : Hrvatska
Datum registracije : 18.04.2018

PostajNaslov: Re: Problem kod kaljenja   19.05.18 9:07

Žic, Hvala Vam puno!
Filip, kalio sam ga u peci na oko 830 stupnjeva.
Mraz, vidio sam te vrecice u par videa, trebao bi se raspitat vise o njima. Izgleda da je u pitanju samo povrsinska oksidacija, nije dublje isla. Ubuduce cu noz polirati poslje kaljenja u slucaju takvih flekica.
[Vrh] Go down
Filip.H
zelembara
zelembara


Male
Broj postova : 44
Godine : 25
Lokacija : Varaždin
Datum registracije : 10.09.2016

PostajNaslov: Re: Problem kod kaljenja   21.05.18 1:52

Hiho, te vrećice za kaljenje su ubiti folija od inoxa, ima je za naručiti na goto svim stranicama s opremom za izradu noževa. Potraži "stainless foil" ili "heat treating foil".
I da, prije kaljenja nemoj skroz polirati, odi do granulacije do cca 400, toliko da se maknu ogrebotine od brusne trake/turpije... onda nakon kaljenja dalje.
[Vrh] Go down
hiho
zelembara
zelembara


Male
Broj postova : 26
Godine : 19
Lokacija : Hrvatska
Datum registracije : 18.04.2018

PostajNaslov: Re: Problem kod kaljenja   24.05.18 22:13

Filip, hvala za ovo sa folijama. Vidim i sam da nema smisla ici polirati prije kaljenja jer i dalje me ceka dotjerivanje posljie. Sada znam puno vise kada budem drugi noz radio!
[Vrh] Go down
Golijat
bomber
bomber
avatar

Male
Broj postova : 150
Godine : 32
Lokacija : Livno
Datum registracije : 20.01.2016

PostajNaslov: Re: Problem kod kaljenja   27.05.18 17:22

kao prvo nezz cemu brusenje do 2000 prike kaljenja to mi je iskreno smijesno a ovo ostalo ke normalna stvar. po meni ubuduce ugrubo odradi noz,kali i nakon toga zavrsna obrada da ne trosis vrijeme uzalud
[Vrh] Go down
hiho
zelembara
zelembara


Male
Broj postova : 26
Godine : 19
Lokacija : Hrvatska
Datum registracije : 18.04.2018

PostajNaslov: Re: Problem kod kaljenja   30.05.18 13:56

Golijat, a znam da. Vidim i sam da nije imalo smila, no dobro sada znam za ubuduce!
[Vrh] Go down
Sponsored content




PostajNaslov: Re: Problem kod kaljenja   

[Vrh] Go down
 
Problem kod kaljenja
[Vrh] 
Stranica 1 / 1.
 Similar topics
-
» Problem sa S1 Fällkniven
» Problem sa grejanjem ležajeva na belt grinderu
» Problem sa sinusima
» Problem s sunčanim naočalama
» Minska polja

Permissions in this forum:Ne moľeą odgovarati na postove.
FORUM PREŽIVLJAVANJA :: OPREMA :: NOŽEVI-
Forum(o)Bir: